SALAM UKHUWAH


Bismillahirrahmanirrahim. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Assalamu'alaikum wbt..


        Alhamdulillah, segala puji-pujian hanya untuk Allah SWT. Izinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Rafiah Binti Sidi Ali. Anak ke 8 adik beradik (6 perempuan dan 4 lelaki). Berumur 39 tahun dan saat ini sudah mempunyai 6 orang cahaya mata berumur 13thn, 11thn, 8thn, 7thn, 5thn dan 4bulan. Saya berasal dari Terengganu dan sekarang menetap di Temerloh, Pahang. Merupakan seorang guru Matematik di aliran perdana selama 15 tahun sebelum terjun ke dunia Pendidikan Khas di sekolah menengah pada Mei 2023. 


    Syukur yang tidak terhingga kepadaNya di atas peluang belajar dari saya kecil hingga dewasa. Bermula dari pendidikan awal dari rumah oleh ibu dan abah. Ketika berumur 6 tahun mula bersekolah di PASTI Kg Maras, K. Trg. Mendapat pendidikan rendah di Sekolah Kebangsaan Maras, K.Trg sehingga darjah 6. Mendapat pendidikan menengah di MRSM-YT Dungun, Trg dari tingkatan 1-3, MRSM K.Trg dari tingkatan 4-5 dan kemudian menyambung pengajian ke Kolej Matrikulasi Tangkak, Johor selama setahun. Seterusnya menyambung ke peringkat Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Matematik di UPSI Tjg Malim, Perak.

    Cukuplah sedikit pengenalan peribadi untuk pengetahuan semua rakan-rakan. Blog ini saya khususkan untuk berkongsi tentang dunia kesihatan, kecantikan dan keibubapaan. Moga dengan perkongsian yang tidak seberapa ini boleh memberikan ilmu dan panduan yang berguna untuk kita semua. 

    Jangan segan ya untuk memberi komen membina dan menegur apa-apa konten yang tidak tepat dari perkongsian saya. dan jika bermanfaat, sudi-sudikanlah untuk sebarkan perkongsian saya pada orang yang memerlukan. Moga mendapat keberkatan dari apa yang dikongsikan. Sekian terima kasih.


Comments

  1. laaa kak cheah pernah study di Tangkak rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, hehe. Setahun je. 1st batch tu KMJ. Matrix Tangkak

      Delete
  2. Senegeri Ler ..saya di Kuala Nerus

    ReplyDelete
  3. Kenangan Che Ah.balik asrama mesti tumpang kak Shahira.

    ReplyDelete
  4. msti akak knal ustazah paizah abd rahman..ust mngajr kt yt besut jgk n pndah ke mrsm KT jgk..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

RENEWAL Shaklee dengan mudah dan PERCUMA !!

KATA - KATA MOTIVASI PEMBAKAR SEMANGAT

Dapat makan vitamin PERCUMA dengan "Cash Rebate"