KATA - KATA MOTIVASI PEMBAKAR SEMANGAT

 


APA ITU MOTIVASI ?

Dalam bahasa Inggeris, ‘motivation' mengandungi motive and action iaitu motif atau niat seseorang itu dan tindakan daripada mereka untuk mencapai apa yang nak dicapai.

Motivasi diri penting yang boleh membuatkan kita terus komited untuk berusaha mencapai impian yang dikehendaki. Tanpa motivasi, susah untuk seseorang itu berjaya. 

Sebab itu kita perlu tahu bagaimana untuk memotivasikan diri sendiri walau dalam keadaan apa jua sekalipun. Ketika susah atau senang, anda perlu motivasikan diri untuk terus bergerak ke depan.

Semangat kita juga dapat jadi lebih tinggi meskipun hujan panas yang melanda. Malah kita juga akan lebih berfikiran positif untuk meraih kejayaan.

Bila seseorang itu ada motivasi, mereka akan berusaha dengan bersungguh-sungguh dengan tindakan. Seterusnya ia akan membawa kepada kejayaan demi kejayaan, insyaAllah.

Berikut saya kongsikan beberapa kata-kata motivasi yang boleh membakar semangat diri anda. Bukan setiap hari semuanya akan baik-baik saja, ada masa mungkin anda akan down, lemah tapi apa lebih penting bagaimana untuk bangkit kembali.


fikir baik-baik untuk diri sendiri



Teruskan berusaha


Walaupun 1 orang sudah kita ubah tahap kesihatan atau kewangan nya kepada lebih baik, ia tetap merupakan kejayaan bagi kita. 



Boleh baca juga tulisan kak Lina : Kata Motivasi untuk Bangkit

RAFIAH SIDI ALI

SID : 1315216

No tel: 0133679300

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Shaklee Business Leader

Shaklee TEMERLOH, PAHANG

#NextlevelBlogging #blogmegashaklee #Shakleetriumph2023 #shakleethrive2023

 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

RENEWAL Shaklee dengan mudah dan PERCUMA !!

Dapat makan vitamin PERCUMA dengan "Cash Rebate"